Γνωρίζατε πως η στέρηση ύπνου, μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένο σωματικό βάρος?

kamc-sleep-bmi.jpg
Γράφει η Δρ. Ελευθερία Πειρουνάκη

Γνωρίζατε πως η στέρηση ύπνου, μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένο σωματικό βάρος?

Η σύντομη διάρκεια ύπνου φαίνεται να μειώνει τα επίπεδα λεπτίνης* και να ανεβάζει τα επίπεδα γκρελίνης*, για να επιτευχθεί αύξηση της σωματικής μάζας.

Έρευνες έδειξαν πως το χαμηλότερο BMI παρουσιαζόταν σε ημερήσιο ύπνο 7-8 ωρών, ενώ αντίθετα ύπνος λιγότερων ωρών (6-7 ώρες ημερησίως) ή και περισσότερων (9-10 ώρες ημερησίως) οδηγούσε σε αύξηση του δείκτη μάζας σώματος (BMI).

Συγκεκριμένα στις εργαστηριακές μετρήσεις παρατηρήθηκε, πως όταν η διάρκεια του ύπνου μειώνεται από εννέα σε έξι ώρες, η λεπτίνη στον οργανισμό μας μειώνεται και η γκρελίνη αυξάνεται, κάτι που οδηγεί σε αύξηση της όρεξης, έντονη πείνα και φυσικά αύξηση του σωματικού βάρους!

*Η λεπτίνη είναι μια ορμόνη που παράγεται από τα λιπώδη κύτταρα και είναι επίσης γνωστή ως ορμόνη του κορεσμού λόγω του ρόλου της στην καταστολή της πείνας, μια λειτουργία αντίθετη από αυτή της ορμόνης γκρελίνης, η οποία είναι γνωστή και ως η ορμόνη της πείνας.

Ας κοιμηθούμε λοιπόν!!!

Πηγή: Hasler et al. (2004), Taheri et al. (2004)

Dr. med. Ελευθερία Πειρουνάκη
▪️ Ενδοκρινολόγος-Διαβητολόγος-Μεταβολισμός
▪️ Διδάκτωρ του Παν/μίου LMU Μονάχου Γερμανίας
▪️ Ειδική Διαβητολόγος της Γερμανικής Διαβητολογικής Κοινότητας
▪️ Ειδική στην Οστεοπόρωση (Μέλος του Γερμανικού Συνδέσμου Οστεολογίας)

Καρδιολογικό Ιατρείο


Δευ
17:00 – 21:00
Τρι
17:00 – 21:00
Τετ
Κλειστά
Πεμ
17:00 – 21:00
Παρ
17:30 – 21:00
Σαββατο και Κυριακή
Κλειστά


Ενδοκρινολογικό Ιατρείο


Δευ
14:30 – 20:00
Τρι
16:00 – 20:00
Τετ
12:30 – 19:00
Πεμ
16:00 – 20:00
Παρ
12:30-19:30
Σαββατο και Κυριακή
Κλειστά


Παθολογικό & Λοιμωξιολογικό Ιατρείο


Δευ
10:00 – 12:00 και 17:00 – 21:00
Τρι
10:00 – 12:00
Τετ
10:00 – 12:00 και 17:00 – 21:00
Πεμ
10:00 – 12:00
Παρ
10:00 – 12:00 και 17:00 – 21:00
Σαββατο και Κυριακή
Κλειστά


error: Το περιεχόμενο προστατεύεται !!