Προετοιμασία Επερχόμενης Εγκυμοσύνης! Τι Πρέπει να Προσέξουν οι Μελλοντικοί Γονείς!

1200x800.jpg
Γράφει η Δρ. Ελευθερία Πειρουνάκη

TOP TEN LIST

  1.  Ραντεβού με τον Γυναικολόγο προς διενέργεια όλων των απαραίτητων γυναικολογικών εξετάσεων και υπερήχων.
  2. Σε περιπτώσεις υπογονιμότητας έλεγχος και του συζύγου (ανδρολογικός & ενδοκρινολογικός έλεγχος).
  3.  Ραντεβού με τον Ενδοκρινολόγο προς πλήρη ενδοκρινολογικό και ορμονολογικό έλεγχο, καθορισμό μεταβολικού προφίλ, χάραξη διατροφολογικού πλάνου (όπου χρειάζεται) και έναρξη φαρμακευτικής αγωγής όπου κρίνεται αναγκαίο.
  4. Έλεγχος βιταμινών και ιχνοστοιχείων. Φαρμακευτική υποκατάσταση ή και τροποποίηση του διατροφολογικού πλάνου προς υποκατάσταση αυτών, όπου είναι εφικτό.

Να μην ξεχνάμε την υποκατάσταση της βιταμίνης D καθώς έχουν ανακαλυφθεί υποδοχείς της βιταμίνης D ακόμα και στα γυναικεία αναπαραγωγικά όργανα.

Εξίσου σημαντική είναι η σωστή διατροφή και υποκατάσταση βιταμινών & ιχνοστοιχείων και στους άνδρες προκειμένου να επιτευχθεί μια σωστή ποιότητα σπέρματος.

  1. Διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά και φυτικές ίνες στα πρότυπα μίας ισορροπημένης μεσογειακής διατροφής.
  2. Προσοχή στο σωματικό βάρος και το ΒΜΙ πριν από την εγκυμοσύνη, το οποίο ιδανικά θα πρέπει να ανέρχεται μεταξύ 19-25 kg/τ.μ., καθώς έχει αποδειχθεί πως το ΒΜΙ επηρεάζει την γονιμότητα και την πιθανότητα σύλληψης.
  3. Αποχή από τσιγάρο & αλκοόλ. Ιδανικά αποφεύγουμε τσιγάρο και αλκοόλ τόσο στην προσπάθεια σύλληψης, όσο και στην εγκυμοσύνη και το θηλασμό. Το ίδιο σημαντική είναι η αποχή από το τσιγάρο και για τους υποψήφιους μπαμπάδες καθώς αυτό μπορεί να επηρεάσει την ποιότητα του σπέρματος. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως η κατανάλωση καφέ θα πρέπει να μειωθεί στα 200ml καφεΐνης την ημέρα (σε αυτό θα πρέπει να συνυπολογίζεται και η καφεΐνη που υπάρχει στην σοκολάτα καθώς στα αναψυκτικά ακόμα και στο τσάι). Το ίδιο ισχύει και για τους άνδρες.
  4. Αποφυγή στρες, όσο αυτό μπορεί να καταστεί δυνατόν.
  5. Διατήρηση φυσικής δραστηριότητας. Τακτική κίνηση στην καθημερινότητα μας βοηθάει στην υγεία μας, εξισορροπεί τις ορμόνες μας και αυξάνει την πιθανότητα σύλληψης.
  6. Υπολογισμός των γόνιμων ημερών (σε αυτό μπορεί να βοηθήσει & ένα από τα πολλά υπάρχοντα application).

 

Dr. med. Ελευθερία Πειρουνάκη
▪️ Ενδοκρινολόγος-Διαβητολόγος-Μεταβολισμός
▪️ Διδάκτωρ του Παν/μίου LMU Μονάχου Γερμανίας
▪️ Ειδική Διαβητολόγος της Γερμανικής Διαβητολογικής Κοινότητας
▪️ Ειδική στην Οστεοπόρωση (Μέλος του Γερμανικού Συνδέσμου Οστεολογίας)

Καρδιολογικό Ιατρείο


Δευ
17:00 – 21:00
Τρι
17:00 – 21:00
Τετ
Κλειστά
Πεμ
17:00 – 21:00
Παρ
17:30 – 21:00
Σαββατο και Κυριακή
Κλειστά


Ενδοκρινολογικό Ιατρείο


Δευ
14:30 – 20:00
Τρι
16:00 – 20:00
Τετ
12:30 – 19:00
Πεμ
16:00 – 20:00
Παρ
12:30-19:30
Σαββατο και Κυριακή
Κλειστά


Παθολογικό & Λοιμωξιολογικό Ιατρείο


Δευ
10:00 – 12:00 και 17:00 – 21:00
Τρι
10:00 – 12:00
Τετ
10:00 – 12:00 και 17:00 – 21:00
Πεμ
10:00 – 12:00
Παρ
10:00 – 12:00 και 17:00 – 21:00
Σαββατο και Κυριακή
Κλειστά


error: Το περιεχόμενο προστατεύεται !!